Monday, January 10, 2011

Lamb Grill sesudah Solat Jumaat....


hari Jumaat Lepas..balik tghari..hubby kata aper kata bakar daging kambing yg dah marinated 2 weeks tu...aku pung g la cari arang kat kedai..mahal dah arang skang ni satu paket RM6.00 bole ler ...pastu b4 g solat jumaat aku suh hubby idup api..sbb I x tahu....hehehehehe..pastu Luqman siap bentang tikar..wah! mcm BBQ di tepian Pantai laks..~ Padahal kat anjung rumah jer....Adik Aiman plak ckap.: mama kita kelah2 yer...bole le..kelah kat umah jer..angin pun sepoi2 ala2 angin pantai...So after Hubby g solat..aku 2 beranak ngipas2 arang tu kasi bara marak....Dah lama sket baru ler letak kepingan Kambing yg dah di'marinate'kan...bau boleh tahan..tp resepi tu Hubby yg buat...hehehehehe I tukang tgk jer...after 25mins ,Hubby pun balik ....dia yg sambung kipas2...dah siap grill kami mkn...lewat skit la..sbb kipas punyer kes...heheheh nasi putih, Terung goreng berlada, telur mata masak kicap & lamb Grill...



4 comments:

  1. patut la ari jumaat 2 ko msk opis lmbt...selalu aku juara carta..aku smpi opis kosong je jumaat lps..

    ReplyDelete
  2. yer ker nyah...xder ler lmbat mana...huhuhuhuhuh :)

    ReplyDelete
  3. 2 minggu tu...mesti lebih sedap sebab dah mesra rempahnya....kat umah yg minat lamb saya jek kot...

    ReplyDelete
  4. Yan..k.ita benau nyer mmg x mkn kambing..tp bila dh terasa yg aritu punyer masa function adik....sedap la pulak..bila buat sendiri tp abg akak yg marinated..hehehehe sedap jugak kambing ni..

    ReplyDelete