Thursday, December 2, 2010

KEK PERTAMA KALI DLM SEJARAH AKU....

HAHAHAhahahaha...skang kat opis musim men'try' kek..Biasa my hubby yg buat kek & biskut..tu yg sampai dia beli oven cum dapur masak tu...aku masa tu tukang tengok & tukang kemas..hehehehe..nak try gak buat..tapi belum ada roh rajin nak buat...
ntah camner kawan2 opis mmg rajin men'try' buat kek sampai ada n3 dapurku masakanku, (Maya pinjam statement ko)meriah lah kiranyer..aku pun cuba2 ikut resepi...1st try guna resepi Pn Azzila dr Mamasya. Try kek marble..Masa tu aku xder pewarna..so just guna pewarna asal kek campur milo skit kasi ada coklat2 skit.1st time buat berdebar gak..sbb seumur idup x penah buat kek...hahahahah...setakat masak2 boleh la skit...
Ikut resepi & masuk dlm oven...punyer ler xcited ..dlm proses nak naik aku dah bukak oven..konon nak tinjau...naik jugak ler..tapi tak setembam mana masa final nyer....huhuhuhuhu tanya tokey empunyer mamasya..upernye w/in 30 mins jgn buka oven..nnti terbantut..bukan aper aku cam x puas jer tinjau kat cermin tu sbb kelabu dek haba kepanasan oven tu...heheheheh..itu kira my 1st lesson la...Thanx pada mamasya sbb guide me to try this cake..Next try lagi....
Rasa pulak bila bg anak2 mkn..mama cedap la mama...yer la tu....xsedap pun kata sedap....Si ayah pulak..rasa tapi no komen..dlm no komen abis gak...heheheheh..sajer xnak ckap...;-)

1 comment: